Wil jij mee praten over medisch onderwijs en onderwerpen als de co-assistentenvergoeding, de interfacultaire voortgangstoets en kwaliteitsafspraken? Ben jij gemotiveerd om een jaar lang de acht geneeskunde faculteiten te vertegenwoordigen? Vind jij het leuk om contact te hebben met een grote achterban en externe partners? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Leuk dat je geïnteresseerd bent om te solliciteren voor het IMS bestuur! Op deze pagina vind je meer informatie over de functies en de sollicitatieprocedure. Stuur je sollicitatiebrief voor 25 oktober naar voorzitter@imsnederland.com en misschien zien wij jou op 30 oktober wel voor een sollicitatie gesprek in Utrecht.

Functieomschrijvingen

Voorzitter: Als voorzitter van het IMS ben jij verantwoordelijk voor de vergaderingen, zowel de vertegenwoodigers- als de bestuurvergadering. Jij bereidt de vergadering voor en maakt de agenda, waarna je de vergaderingen zal voorzitten. Als voorzitter houd je veel contact met je bestuursgenoten en help je hen met hun bestuurstaken. Daarnaast ben je de contactpersoon voor de NFU, het ISO en het LSVB. En werk je veel samen met de O&O-studentadviseurs, De Geneeskundestudent en IFMSA-NL. Verder ben je als voorzitter ook de publieke vertegenwoordiging van het IMS en ben jij eindverantwoordelijk voor het beleid.

Secretaris: Als Secretaris ben jij verantwoordelijk voor de verslaglegging en het versturen van de vergaderingen en de discussies. De Secretaris is verantwoordelijk voor de communicatie naar de achterban, houdt het IMS archief bij, zorgt voor het contact met de alumni en coördineert het bijwonen van de NVMO werkgroepen door het bestuur.

Penningmeester: Als penningmeester van het IMS-bestuur beheer je de financiën van het IMS. Zo maak je in het begin van het jaar een begroting en maak je aan het einde van het jaar een balans en realisatie op. Door het jaar heen voldoe je alle transacties en hou je de begroting in de gaten omtrent in- en uitgaven. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de subsidieaanvraag bij de NFU. Ook hou je contact met de penningmeester van het IMS-congres ter ondersteuning van hun begroting.

Lid Onderwijs: De Commissaris Onderwijs houdt zich bezig met het signaleren en exploreren van kwesties binnen het Nederlands medisch onderwijs. Daartoe neemt de Commissaris Onderwijs de volgende taken op zich: het opstellen en uitwerken van inventarisaties, het uitnodigen van interessante sprekers en het verzorgen van de jaarlijkse IMS-enquête. Voor deze laatste taak verzorg je de onderwerpkeuze, verwerking en presentatie van de resultaten, bijvoorbeeld op congressen als de O&O retraîte, het NVMO- en IMS congres. De functie van Commissaris Onderwijs is bij uitstek geschikt voor het creatief aannemen van projecten.

Public Relations: Aan het begin van het jaar stel je een promotieplan op welke je gedurende het jaar gaat uitvoeren. De promotie van het IMS bestaat voornamelijk uit het bijhouden van de social media. Daarnaast hebben wij sinds dit jaar een gloednieuwe website, welke bijgehouden wordt door het lid PR. Ook ben je verantwoordelijk voor het versturen van de nieuwsbrief elk kwartaal.

Acquisitie: Als acquisitie van het IMS-bestuur ben je verantwoordelijk voor het contact met externe partijen. Je hebt contact met de sponsoren en onderhandeld over de contracten. Partners waar je veel mee in contact bent zijn onder andere VvAA, TalentCare en MeDoc. In samenwerking met de penningmeester stel je facturen op.

Belangrijke data
25 oktober: deadline sollicitatiebrief
30 oktober: sollicitatiegesprek
november: overdrachtsweekend (data volgen spoedig)