Op vrijdag 22 februari heeft de eerste werkconferentie, in het kader van de herziening van het raamplan artsopleiding, plaatsgevonden. Naast de vertegenwoordiging in de projectgroep voor het nieuwe raamplan, worden er vier conferenties georganiseerd dit jaar om bredere input te krijgen. Bij deze conferenties zijn ook meerdere studenten en jonge artsen betrokken. De werkconferentie had als titel ‘positieve gezondheid, preventie en leefstijlgeneeskunde’. Het doel was meer aandacht verkrijgen voor deze onderwerpen in het nieuwe raamplan. Het was een inspirerende bijeenkomst, met interessante lezingen vooraf door prof. dr. Hanno Pijl (LUMC) en prof. dr. Jaap Seidell (VuMC) over het belang van deze thema’s. De conferentie was druk bezocht door onder meer artsen, beleidsmedewerkers en studenten. Studenten zullen bij toekomstige werkconferenties ook aansluiten. Als studenten vinden wij het goede zaak dat voor deze thema’s meer aandacht krijgen in het nieuwe raamplan. We gaan daarom voortaan voorafgaand aan de werkconferenties input vergaren via de vertegenwoordigersvergadering van het Interfacultair Medisch Studentenoverleg.