Voor studenten in heel Nederland staat het onderwijs tijdelijk stil. Hoorcollege’s en tentamens gaan niet door, maar ook coassistenten zitten thuis. Wij zijn dankbaar voor de inzet van studenten als vrijwilligers, en moedigen jullie aan om hiermee door te gaan. Via deze post zullen wij jullie op de hoogte houden van alle informatie op landelijk niveau.

Er veel initiatieven voor en door medische studenten opgericht. Wil jij ook een steentje bijdragen? Meld je dan aan bij het initiatief van jouw faculteit:

In Utrecht (UMCU) en Nijmegen (RUMC) wordt momenteel nog hard gewerkt aan het opzetten van een dergelijk platform.

In het weekend van 14-15 maart zijn landelijk veel overleggen geweest in verband met COVID-19 en de coschappen, als IMS zijn wij hierbij betrokken. Vanuit de NFU was veel ruimte voor het studentenperspectief en voelden wij ons erg gehoord. De laatste updates over de regels en richtlijnen met betrekking tot de coschappen zullen worden verspreid door jouw eigen faculteit, houd deze informatiekanalen dus goed in de gaten! Graag informeren we jullie over de richtlijnen die door de Nederlandse federatie van universitair medische centra (NFU) en de Q&A van de rijksoverheid die recent gepubliceerd zijn:

• Rijksoverheid: Veelgestelde vragen over hoger onderwijs
  • NFU: stoppen fysieke onderwijs, vrijwillig studentenwerk.
Mochten er vragen zijn kan er altijd gemaild worden naar info@imsnederland.com