‘Nooit van gehoord’. Wel, lees en huiver.

De Nederlandse Vereniging voor Medisch Onderwijs (NVMO) is een vereniging opgericht in het hippie tijdperk (1972) die zich bezig houdt met de ontwikkeling van medisch onderwijs. Medisch onderwijs beslaat in dit geval naast de UMC’s en niet-academische ziekenhuizen ook opleidingen tandheelkunde, diergeneeskunde en HBO opleidingen verpleegkunde, verloskunde en fysiotherapie. De ontwikkeling van het medisch onderwijs wordt vooral ondersteund door middel van werkgroepen en het jaarlijkse NVMO congres. Laatstgenoemde is ook zeer populair onder studentenvertegenwoordigers gezien het aan het congres verbonden feest. Daarnaast geeft de NVMO een tijdschrift uit: ‘Perspectives on medical education’.

Als IMS zitten wij aan bij de verschillende werkgroepen. Je kunt denken aan werkgroepen toetsing, diversiteit, internationalisering, wetenschappelijke vorming en (nog veertien) meer. Met ons zijn ook vertegenwoordigers van de verschillende faculteiten aanwezig. Bij elke werkgroepbijeenkomst staat één onderwerp centraal. Vaak komt er met betrekking tot het gekozen onderwerp een spreker (van een faculteit) om het onderwerp in te leiden. Vervolgens volgen discussies over facultaire dan wel persoonlijke visies op het onderwerp, implementatie van veranderingen en dergelijke.

Heb jij nou een persoonlijk idee dat wij kunnen inbrengen in een specifieke werkgroep? Stuur ons een mail of reageer!

Voor meer informatie over de NVMO en haar werkgroepen, zie: http://www.nvmo.nl/werkgroepen